Пантаївська громада
Кіровоградська область, Олександрійський район

Рішення селищної ради №27 «Про створення централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради та затвердження Положення про централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради»

Кількість переглядів: 1911
Скликання: 8 скликання
Сесія: 3 Сесія
Тип документу: Рішення селищної ради
Дата: 21.12.2020
Номер документу: 27
Назва документу: Про створення централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради та затвердження Положення про централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради
Прикріплені файли:
  1. Файл 1 (0.24 МБ)

Фото без опису

РІШЕННЯ

ПАНТАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ТРЕТЬОЇ ПОЗАЧЕРГОВОЇ СЕСІЇ

ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ

 

від 21 грудня 2020 року                                                                                             № 27

смт. Пантаївка

Про створення централізованої бухгалтерії

відділу освіти, культури, молоді та спорту

Пантаївської селищної ради та

затвердження Положення про

централізовану бухгалтерію відділу

освіти, культури, молоді та спорту

Пантаївської селищної ради

 

Керуючись пунктом 1 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Положення про відділ освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради,  затвердженого рішенням Пантаївської селищної ради 07 грудня 2020 року №19 «Про створення відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради, з метою забезпечення належного функціонування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради,

 

СЕЛИЩНА РАДА ВИРIШИЛА:

 

1. Створити централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради в кількості 4 штатних одиниці.

2. Затвердити Положення про централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради згідно з додатком.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально - економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.

 

 

Селищний  голова                                                                                Ігор БУЛЬБА

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення селищної ради

від 21 грудня 2020 року № 27

 

ПОЛОЖЕННЯ

про централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту

 Пантаївської селищної ради

 

І.Загальні положення.

1.1. Це Положення визначає основні завдання, функціональні обов’язки централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради. Централізована бухгалтерія – є структурним підрозділом відділу освіти, культури, молоді та спорту, яка здійснює централізоване бухгалтерське обслуговування відділу, бюджетних установ підпорядкованих відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради.

1.2. Централізована бухгалтерія у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законами України та постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів, Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури України та Державного казначейства України, рішеннями Пантаївської селищної ради, Положенням про відділ освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради, розпорядженнями селищного голови, наказами начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність бюджетної установи відповідно до розподілу функціональних обов’язків та положенню про централізовану бухгалтерію.

1.3. Централізована бухгалтерія підпорядковується начальнику відділу освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради. Видатки на утримання централізованої бухгалтерії здійснюються за рахунок місцевого бюджету.

1.4. Зміни до даного положення можуть вносити при зміні організаційної структури установи та за необхідності поліпшення роботи служби.

 

ІІ. Функції та обов’язки централізованої бухгалтерії

 

2.1. Централізована бухгалтерія, відповідно до покладених на неї завдань:

2.1.1. Веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності;

2.1.2. Складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законодавством;

2.1.3. Здійснює поточний контроль за дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби України та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань.

2.1.4. Здійсненням контролю за правильністю зарахування та використання власних надходжень самостійних та підвідомчих закладів освіти.

2.1.5. Здійснює контроль за своєчасне та у повному обсязі перерахування податків і зборів (обов’язкові платежі) до відповідних бюджетів.

2.1.6. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:

– використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;

– інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;

2.1.7. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;

2.1.8. Забезпечує:

– дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;

– достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;

– повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;

– зберігання, оформлення та передачу до архіву річної звітності, відомостей по заробітній платі, кошториси і плани асигнувань;

– користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан бюджетної установи, результати її діяльності та рух бюджетних коштів;

2.1.9. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;

2.1.10. Розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни її працівників;

2.1.11. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.

2.2. Централізована бухгалтерія відділу освіти, культури, молоді та спорту за рішенням Пантаївської селищної ради на підставі подання відділу освіти, культури, молоді та спорту. Платіжні документи у централізованій бухгалтерії відділу освіти, культури, молоді та спорту підписуються керівником відділу освіти, культури, молоді та спорту у якому вона створена. Право другого підпису на всіх документах надається головному бухгалтеру централізованої бухгалтерії. Підписи на зазначених документах скріплюються печаткою відділу освіти, культури, молоді та спорту у якому діє централізована бухгалтерія.

2.3. Відділ освіти, культури, молоді та спорту Пантаївської селищної ради закріплює за централізованою бухгалтерію перелік закладів та установ, які будуть обслуговуватися централізованою бухгалтерією.

2.4. Функції централізованої бухгалтерії:

1) ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності бюджетних установ та складення звітності, які відносяться до сфери управління відділу освіти, культури, молоді та спорту селищної ради.

 2) відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;

3) забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;

4) забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

5) запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів;

6) здійснювати фінансування та контроль за здійсненням фінансово-господарської діяльності бюджетних установ, які відносяться до сфери управління відділу освіти, культури, молоді та спорту селищної ради.

7) інші функції відповідно до законодавства.

2.5. Централізована бухгалтерія має право:

2.5.1. Представляти відділ освіти, культури, молоді та спорту в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції централізованої бухгалтерії, в органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності;

2.5.2 Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до централізованої бухгалтерії від посадових осіб підпорядкованих закладів відділу освіти, культури, молоді та спорту первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням;

2.5.3. Одержувати від закладів та установ необхідні відомості, довідки та інші документи, а також пояснення до них;

2.5.4. Вносити начальнику відділу освіти, культури, молоді та спорту пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.

2.5.5. Брати участь у нарадах та інших заходах, що проводяться органами виконавчої влади з питань, що належать до її компетенції.

2.6. Централізована бухгалтерія несе відповідальність за повне виконання покладених на них завдань і функцій по веденню бухгалтерського обліку та складанню звітності.

2.7. Завдання централізованої бухгалтерії.

 – ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності бюджетних установ (закладів освіти), відділу, координаційної роботи та складання звітності з використанням кошторису видатків обслуговуючих закладів;

 – відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції i результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами на утримання закладів і установ;

 – забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань в Управлінні Державної казначейської служби України в Олександрійському районі, достовірного та у повному обсязі їх відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;

 – забезпечення контролю за правильним і економічним використанням коштів відповідно до їх цільового призначення, розрахунків до кошторисів доходів та видатків підвідомчим закладів відділу освіти, культури, молоді та спорту, затверджених кошторисів з урахуванням змін, внесених до них у встановленому порядку, за збереженням матеріальних цінностей, перевірка та здійснення контролю тарифікаційних списків педагогічних працівників;

 – забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

 – запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення i мобілізація внутрішньогосподарських резервів.

 – забезпеченням ведення діловодства, архіву, бухгалтерської документації, статистичної звітності.

2.8. При централізації обліку за керівниками закладів та установ, що обслуговуються централізованою бухгалтерією, зберігається право на укладання договорів на виконання робіт, закупівлю товарів та послуг, які в обов’язковому порядку погоджуються головним бухгалтером централізованої бухгалтерії; отримання в установленому порядку авансу на господарські та інші потреби та видачу авансу співробітникам; надання дозволу на оплату витрат за рахунок асигнувань, передбачених кошторисом; використання у відповідності до встановлених норм матеріалів, продуктів харчування та інших матеріальних цінностей; вирішення інших питань, пов’язаних з фінансовою та господарською діяльністю.

 

2.9. Керівники закладів та установ, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями, несуть повну відповідальність за законність здійснюваних операцій та правильність їх оформлення і зобов'язані своєчасно передавати в централізовану бухгалтерію необхідні для бухгалтерського обліку і контролю документи.

За несвоєчасне, недоброякісне оформлення і складання цих документів, затримку передачі їх для відображення у бухгалтерському обліку і звітності, за недостовірність вміщених документах даних, а також за складання документів, що відображають незаконні операції, відповідальність несуть службові особи, які склали і підписали ці документи. Списки службових осіб, на яких покладаються обов’язки складання первинних документів і яким надається право їх підпису, погоджуються з головним бухгалтером.

Централізована бухгалтерія подає керівникам закладів та установ, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями, необхідні їм відомості про виконання кошторисів видатків у строки, які встановлені централізованою бухгалтерією в погодженні з керівниками цих установ.

Робота централізованої бухгалтерії організовується за графіками, розробленими і погодженими з керівниками закладів та установ, які обслуговуються централізованою бухгалтерією.

В централізованій бухгалтерії складається графік подання обслуговуваними установами необхідних для бухгалтерського обліку і контролю документів та графік прийому працівниками централізованої бухгалтерії працівників обслуговуваних установ по службових, а відвідувачів по особистих питаннях.

Організація роботи в централізованій бухгалтерії повинна забезпечити:

повне здійснення керівниками закладів та установ, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями,- розпорядниками коштів - наданих їм прав і покладених на них обов'язків;

своєчасну оплату рахунків за придбані товарно-матеріальні цінності та надані послуги; правильне кошторисне планування і фінансування;

економне і раціональне витрачання державних коштів.

2.10. Видатки на утримання централізованих бухгалтерій плануються і здійснюються за рахунок видатків місцевих бюджетів.

2.11. Відповідальність працівників централізованої бухгалтерії.

2.11.1. Централізована бухгалтерія несе відповідальність за збереженням якісного виконання покладених на неї завдань та функцій.

2.11.2. Працівники централізованої бухгалтерії несуть відповідальність за правильність та чітке виконання трудової та виконавчої дисципліни, невиконання покладених обов’язків, за несвоєчасне усунення порушень законодавства після здійснення перевірок Державними органами.

2.11.3. Обов’язки працівників централізованої бухгалтерії: знати закони, інші акти законодавства з питань регулювання господарської діяльності та ведення бухгалтерського обліку, у тому числі нормативно-правові акти Національного банку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, порядок оформлення операцій і організації документообігу за розділами обліку, форми та порядок проведення розрахунків, порядок приймання, передачі товарно-матеріальних та інших цінностей, зберігання і витрачання коштів, правила проведення та оформлення результатів інвентаризації активів і зобов’язань, основні принципи роботи на комп’ютері та відповідні програмні засоби.

2.12. Прийняття (передача) справ головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт. Копія такого акта надсилається бюджетній установі, якій підпорядковується централізована бухгалтерія.

Прийняття (передача) справ головним бухгалтером може здійснюватися за участю представника бюджетної установи, якій підпорядкована централізована бухгалтерія.

2.13. Головний бухгалтер:

2.13.1. Організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та забезпечує виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу;

2.13.2. Здійснює керівництво діяльністю централізованою бухгалтерією, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;

2.13.3. Бере у разі потреби участь в організації та проведенні перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності у бухгалтерських службах бюджетних установ, які підпорядковані відділу;

2.13.4 Здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо відшкодування винними особами збитків від нестач, розтрат, крадіжок;

2.13.5. Подає пропозиції щодо:

– визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності відділу освіти, культури, молоді та спорту технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;

– визначення оптимальної структури бухгалтерської служби та чисельності її працівників;

– вибору та впровадження уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням особливостей діяльності бюджетної установи;

– створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;

– визначення джерел погашення кредиторської заборгованості, повернення кредитів, отриманих з державного або місцевого бюджету;

– притягнення до відповідальності працівників централізованої бухгалтерії, за результатами контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

– удосконалення порядку здійснення поточного контролю;

– організації навчання працівників централізованої бухгалтерії, з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня;

– забезпечення централізованої бухгалтерії нормативно-правовими актами, довідковими та інформаційними матеріалами щодо ведення бухгалтерського обліку та складення звітності;

2.13.6. Підписує звітність та документи, які є підставою для:

– перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів);

– проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;

– приймання і видачі грошових коштів;

– оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;

– проведення інших господарських операцій.

2.13.7. Відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту про встановлені факти порушення бюджетного законодавства.

2.13.8. Здійснює контроль за:

– відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться у відділі освіти, культури, молоді та спорту;

– складенням звітності;

– цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;

– дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачі) рухомого та нерухомого майна бюджетної установи;

– правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, у тому числі договорів оренди;

– відповідністю взятих бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;

– станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської заборгованості бюджетної установи та бюджетних установ, які їй підпорядковані;

– додержанням вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;

– оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;

– розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби;

– усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь